מעין שנובע מתוך מערה בצלע הר ומתפצל לפלגים שובי לב, בריכה שאפשר להשתכשך בה בכיף ועוד אפשרויות למשחקים עם הילדים – זה הזמן לבקר במעין חרוד

הגן הלאומי מעיין חרוד נמצא בסמוך לכביש 71 שמחבר את עפולה ובית שאן, למרגלות הר הגלבוע המרשים כל כך. המעיין נובע מתוך מערת גדעון, זורם לתוך בריכה עתיקת יומין ואל פלגים נוספים שזורמים בנחת ברחבי הגן. בקרבת הגן הלאומי ישנן עוד אטרקציות מעניינות, ובאופן כללי מומלץ בחום לבקר באזור, להתרענן ולגלות את הקסם של ארץ ישראל.

בריכת שכשוך רחבת ידיים ומתחם לפיקניקים

המערה שממנה נובעים המים נקראת מערת גדעון. המים מככבים גם באחד הסיפורים המעניינים בתנ"ך: השופט גדעון ביקש לבחור חיילים לקרב מכריע מול המדיינים. ה"אודישן" כלל שתיית מים מהמעיין. מתוך 10,000 האנשים שהגיעו היו 300 שעשו זאת בלי לשים בצד את כלי הנשק – ואותם לקח גדעון למלחמה.

היום אפשר פשוט להשתכשך בבריכה הגדולה שיוצרת הזרימה, להתבונן בשלל הפלגים שפזורים ברחבי הגן הלאומי ולהתרשם גם משרידי אמת מים ששימשה להזרמת מי מעיין חרוד אל טחנות קמח. עוד בגן הלאומי מתחם גדול עם שולחנות לפיקניקים ומדשאה שעליה אפשר לשחק עם הילדים או לרבוץ בנחת.

הגן הלאומי מעיין חרוד נפתח מדי יום ב-8:00. הוא פועל בשבתות ובימי חול עד 16:00 בחורף ועד 17:00 בקיץ. בימי שישי המקום נסגר שעה מוקדם יותר.

איך לשדרג עוד יותר את הבילוי במעיין חרוד?

במדרון שמעל למעיין חרוד נמצא מוזיאון קטן שמתעד את חייו של יהושע חנקין, מי שקנה אדמות רבות בעמק יזרעאל ואזורים נוספים עבור העולים הרבים שהגיעו לארץ ישראל בסוף המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20. המוזיאון פתוח לביקור בתיאום ראש. סמוך למוזיאון שוכנת אחוזת הקבר של חנקין ואשתו.

עוד אתר חשוב בקרבת מעיין חרוד הוא אנדרטת בני העמק שמנציחה את חללי עמק יזרעאל במערכות ישראל. לאחר הבילוי במעיין חרוד ובאתרים שבסביבתו כדאי להתפנק בפנטהאוז רפאל – דירת אירוח מפוארת בבית שאן שמאפשרת לכם ליהנות מחופשה ברמה אחרת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *